El perque d'aquest Blog

En aquest Blog explicare les meves vivencies aquests mesos a Sierra Leona, i aixi serà una manera de no perdre el contacte amb la gent que esteu aqui, espero que os sigui interesant ¡¡

miércoles, 16 de marzo de 2011

DIMARTS 15 DE MARÇ

El dia s’aixeca nuvolat, però fa molta calor, durant tota la nit també n’ha fet molta de calor.
He anat a esmorzar, i llavors m’he adonat que m’he deixat el Colacao a casa, i torno a buscar-lo, i hem trobo a l’Esther que esta parlant amb el Germà Fernando, que m’ha trucat i no m’ha trobat (no he agafat el mòbil per anar a esmorzar), me’l passa i s’interessa per com esta l’Oliver, desprès parlem del projecte de la fotovoltaica i li confirmo que segurament ens haurem de quedar uns dies més, segurament a finals de setmana podrem ajustar més la data, em diu que no ens preocupem del temps que agafem el que necessitem per enllestir bé el projecte, que val més passar-se uns dies que no quedar-se curts sobretot a l’hora de treure els bitllets. Quedem en que cap el divendres els donarem una data més aproximada de la finalització del projecte.

La veritat es que la lesió de l’Oliver i els entrebancs amb els generadors han fet endarrerir una mica el projecte, però la veritat es elogiable veure com es desplaça per tot l’Hospital amb les crosses mirant d’ajudar amb el que pot.

Un cop acabo d’esmorzar em ve a buscar una noia de l’escola d’infermeria per si els hi puc donar un cop de mà amb la fotocopiadora, avui tenen exàmens i la fotocopiadora no els funciona, i llavors no poden fotocopiar els exàmens.........ho anem a mirar, esperem que no sigui res greu¡¡....i efectivament només era el paper encaixat, que l’havien volgut treure i s’havia quedat dins, amb un destornillador ho soluciono, i quedo fantàsticament.......sort que era fàcil¡¡¡¡¡

Desprès vaig a la sala tècnica de la fotovoltaica, estan mirant d’ajustar els generadors per veure si aconseguim la freqüència o la tensió necessària per funcionar, però amb cap dels quatre ho aconseguim, el que no esta espatllat, li falten recanvis, i el que va mes o menys bé no te prou potencia, total que estem igual que estàvem............

Llavors vaig aTelemedicina per veure si puc enviar el e-mail amb el informe a l’Albert i al Germà Fernando, no hi ha manera, no hi ha internet.

Com no hi ha solució a curt plaç, realment no sabem perquè no funciona, anem amb l’Alimami a posar la canal i tirar el cable per fer les línees noves de la nova UCI, i ho deixem tot enllestit. Només queda connectar-ho a la línea de la fotovoltaica, però això ho farem demà amb el Hassan que ells coneix les línees existents, i posar en cada capçal els allargadors amb endolls europeus i africans que farem servir com a lluminària de capçalera, que els hem de comprar aquesta setmana.

Vaig a dinar...........avui llenties¡¡¡, variem de l’arròs amb tonyina¡¡¡
Un cop acabo, vaig cap a casa i hem poso a fer els procediments dels autoclaus i les neveres, que son els darrers que hem queden.

Cap a les 17:30 en ve a buscar el Germà Manuel per anar a fer una volta pels voltants de l’hospital, fa dies que no en fem cap, i m’apunto. Hem anat caminant fins un poblat que hi ha a la vora on fan ceràmica, a estat curiós. Hem continuant creuant la carretera de Makeni fins un altre poble, on quan he tret la càmera per fer una foto, han començat a aparèixer crios de tots els llocs, eren més de 15, i volien que els fes una foto, desprès de cada foto cridaven i saltaven contentíssims¡¡¡. Hem tornat a l’hospital cap a les 19.30, amb el temps just de dutxar-me i anar a sopar.

Desprès de sopar he anat a telemedicina, però tampoc hi ha hagut sort, seguim amb problemes a internet. Llavors l’oliver i jo hem estat una estona xerrant amb la Mariama i ensenyant-li quatre frases i paraules en castella, hem rigut una estona...

Bé això es tot per avui, fins demà¡¡¡

No hay comentarios:

Publicar un comentario