El perque d'aquest Blog

En aquest Blog explicare les meves vivencies aquests mesos a Sierra Leona, i aixi serà una manera de no perdre el contacte amb la gent que esteu aqui, espero que os sigui interesant ¡¡

viernes, 4 de febrero de 2011

PRIMERA SETMANA ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Aquesta nit farà una setmana que varem arribar aquí, que ràpid a passat, bona senyal, no?

Avui he passat a net les dades de la instal·lació d’aigua, número de dipòsits, llocs on abasteixen, diàmetres de tubs d’entrada i sortida, si incorporen clau de pas, etc. Això ens ha servit per comprovar quin material ens fa falta (claus de pas), ja que hem fet recompte del que havia d’arribar i ens falten unes quantes, un cop fet el recompte del que necessitem, ja tenim clar el que hem de demanar o comprar.

La llàstima es que no tinc plànols en CAD aquí de l’hospital per poder marcar les línees, però ho he fet sobre un plànol antic en paper. Quan tornem i el Dani hagi aixecat els plànols nous que va mesurar amb el GPS llavors ho podrem passar a net i tenir-los actualitzats.

També he anat a veure el Brother Peter per explicar-li el material que ha arribat que no era de la fotovoltaica, ha fet una tria del que li havien de portar a ell i la resta ho ha agafat el Suliman, el responsable de magatzem.
M’he preparat be el que li volia dir en angles, i me’n he sortit, poc a poc li vaig agafant el truquillo. Clar que hi ha trampa, eh¡¡, el que faig es que com vaig tot el dia amb la llibreta de l’inventari a sobre, m’apunto les paraules que quan vull dir no se la traducció, quan arribo l’habitació les busco i apunto a la llibreta, així m’he anat fent un petit diccionari de les paraules mes habituals que dic, tant les tècniques del projecte, com del dia a dia, i en cas de dubte, consultar llibreta, i la veritat es que cada cop la miro menys.

Avui també he fet una feina molt àrdua i difícil per un home, com ja sabeu totes les dones. M’he enfrontat tot sol a aquella gran desconeguda, LA RENTADORA ¡¡, i crec que me’n he sortit, bé, la roba a sortit, molt neta no ho sembla, ni molt centrifugada tampoc, la he hagut d’escórrer manualment, però be almenys una mica neta si ho esta. La Miriam, cooperant de FarmaMundi, m’ha  dit que funcionava així, que era normal.

A la tarda he estat acabant de passar el que he anat inventariant fins avui, i classificant i guardant les fotos fetes segons temes.
També he aprofitat i m’he agenciat un moblet amb mirall pel lavabo, ja que no en tenia, i cada mati no podia veure si m’havia pentinat bé o no, jejejejeje. L’he netejat ben a fons i també, ja posats, he aprofitat per fregar el terra de l’habitació. Estic fet tot un marujo ¡¡

Avui a la tarda he variat i he aprofitat per veure una peli de vídeo “Acantilado Rojo”, no esta malament, un pel lenteta, però passes l’estona.

Demà es dissabte, però també treballarem pel mati, o sigui que fins demà ¡¡¡¡¡¡

2 comentarios:

  1. primera setmana superada!!!! uaaaaaauuuu!!!!
    i pel que veig amb bona nota! jejejjeje
    Com es nota que ets un "comelibros"! set dona molt bé escriure!!!!

    Diuen que hi han tres coses que s'han de fer en aquesta vida... i una d'elles és escriure un llibre! i ja l'estàs començant... gràcies per transmetren's tot el que veus!

    Per cert quan puguis mira el correu... tinc noticies....

    ResponderEliminar
  2. Eeeeeei Opoto !!!!
    Estas totalment integrat a la vida sierraleonil.

    Has superat la prova de la rentadora de casa dels voluntaris. Dura hores i desprès has d'esbandir la roba a mà. Enhorabona!!!

    ResponderEliminar