El perque d'aquest Blog

En aquest Blog explicare les meves vivencies aquests mesos a Sierra Leona, i aixi serà una manera de no perdre el contacte amb la gent que esteu aqui, espero que os sigui interesant ¡¡

jueves, 7 de abril de 2011

DIMARTS 5 D'ABRIL

Avui tornem a matinat, perque donem els diplomes a la gent de manteniment per la seva assistència al curs de la fotovoltaica. El Brother Peter ens ha demanat de fer-ho a la reunió diària de tot el personal que fan a les 8 del mati a la Pediatria de la OPD.
Coincidim sortint de la casa l’Oliver i jo, i anem cap a la OPD, esta tothom, treballadors i pacients resant a la porta de la OPD, quan acaben anem tots cap a l’aula de la Pediatria, esperem que arribi el Brother Peter, on desprès d’un parlament d’ell explicant el projecte i donant-los les gracies a nosaltres per la realització del projecte (ja he quedat batejat com “runnin man” ¡¡¡),  l’Oliver fa una explicació a tot el personal de que es, perquè serveix i com funciona la instal·lació de solar fotovoltaica. Quan acaba, el Brother Peter insisteix en que aquest projecte esta fet per estalviar i commina a la gent a no carregar els mòbils quan esta posada la solar ( de fet, hi ha cartells per l’hospital on ho indiquen).
Llavors arriba l’hora de donar els diplomes a la gent de manteniment, un a un es van aixecant i reben el diploma, acompanyats per l’aplaudiment de la resta de la gent de l’hospital.
Al acabar el responsable de Laboratori dedica unes paraules on ens dona les gracies per la feina realitzada.
L’Oliver finalment agraeix a tothom la seva col·laboració en la realització de la fotovoltaica, en molts cops sense la seva desinteressada ajuda ens hagués costat molt més, i llavors els convida a tots a veure la instal·lació.

Anem cap a les casetes de les bateries i del control de la instal·lació, el Paul fa de cicerone i ensenya a tothom les instal·lacions. La gent se’ns acosta i ens dona les gracies, la veritat es que tots els esforços queden recompensats per aquests agraïments sincers ¡¡¡
Quan tothom se’n va aprofitem per anar a esmorzar, al acabar em dedico a endreçar el quarto tècnic, tots els recanvis els portarem al magatzem de que disposem.
Vaig a telemedicina a buscar el carro i aprofito per, carregar els monitors siemens, ja que son per tirar, els deixo en un magatzem on hi ha equips desballestats, i els hi poso un cartell indicant que no funcionen i son per tirar.
Un cop tinc el carretó buit, trasllado en dos viatges tot el material al magatzem, i el col·loco de forma endreçada.

Ara el que faig es posar el rètol de seguretat de la sala de bateries.

Just acabo i esta l’Abu, el mecànic per anar a mirar el protocol de manteniment dels generadors, fem un repàs del mateix, i veiem els problemes que te cada un. La veritat es que estan en un estat força deplorable, tenen voluntat, però els falta sistemàtica i constància per fer les coses. Esperem que haguem posat un primer granet de sorra......

Ara vaig a fer el penúltim reportatge fotogràfic i de vídeo dels nous quadres elèctrics, només hem queda els quiròfans ja que estan treballant, ho faré per la tarda.

Vaig a casa i aprofito per escriure aquestes línees, i preparo la maleta petita i la porto a pesar, no vull tenir els mateixos problemes que a l’anada, cap problema, tot i portar el ECG espatllat, nomes pesa 10 kg, encara hi cabrien 14 més.
De pas aprofito i em peso jo..............58 kg,  no se quant pesava al marxar, però deuria estar sobre els 65 – 67 kg, o sigui que m’he aprimat uns 8 kg, a quatre per més.......espero recuperar-los aviat ¡¡¡
Ara només queda veure quan pesarà la maleta gran, a la tarda començaré a preparar-la.

Vaig a dinar, avui esta força bé...........ara que marxem¡¡, millor això que res, clar ¡¡
Quan acabo vaig  a casa i començo a fer la maleta gran, precipitat direu alguns, potser si, jo prefereixo pensar que soc previsor, així demà al mati la podré portar a pesar-la, per no tenir sorpreses desagradables a l’aeroport.

Quan ja la deixo mig enllestida, nomes falta la roba de demà i dijous i algunes petites coses, em poso a descarregar les darreres fotos, les endreço a les carpetes corresponents, perquè sinó desprès ja no me’n recordaré de on eren (de fet avui ja m’ha passat amb les fotos d’uns quadres elèctrics...........i resulta que eren els de la casa de voluntaris¡¡¡).

Ara ens hem quedat sense llum a la casa, que estrany, no li dono més importància i vaig als quiròfans per mirar el cable nou del monitor GE, no es el que necessitava, el tornaré i buscarem el seu, però allí comprovo que no hi ha corrent tampoc a quiròfans, això ja es més estrany...........es veu que algú a posar un diferencial en grup, el posem bé i tot torna a funcionar. Quan torno cap a casa seguim sense llum, miro els quadres i estan tots bé, truco al dani i em comenta que l’han tret perquè estan canviant un diferencial...............ufffff, ara que portem uns dies amb tot funcionant bé, només faltava aquest ensurt, per sort esta tot aclarit, i quan canvien el diferencial torna la corrent a la casa.

Per avui ja he tingut prou, tota la feina ja esta feta, per tant em poso al “meu porxo” a llegir i gaudir d’aquests instants.............i acabo el meu 11 llibre, ara només em queda el darrer que el guardo pel viatge de tornada...........clar que igual el començo abans d’anar a dormir....jejejeje

Cap a les 18:00 intento trucar a la Mire, no l’agafa, la Mònica tampoc, al poc en truca ella, li torno la trucada i estic força estona parlant amb la peque, diu que em troba a faltar........jo també la trobo molt a faltar, tinc moltes ganes de veure-la i fer-li un “achuchon” ben fort, però hauré d’esperar al cap de setmana............ja queda menys ¡¡¡

Segueixo al porxo escoltant musica fins que ja es fa fosc, i entro a casa per dutxar-me i anar a sopar.

Avui no vaig a telemedicina, em ve de gust estar una estona al porxo, sol, tranquil, empapant-me d’aquest lloc, relaxant-me............fins que entro a casa a escriure aquestes darreres línees d’avui i, si, començo el llibre abans d’anar a dormir.

Demà serà el darrer dia sencer aquí.....toca assaborir-lo al màxim, sense feina, recórrer cada reco de l’hospital, enregistrar-ho a la memòria...........però no avancem aconteixements, demà os ho explico ¡¡

No hay comentarios:

Publicar un comentario