El perque d'aquest Blog

En aquest Blog explicare les meves vivencies aquests mesos a Sierra Leona, i aixi serà una manera de no perdre el contacte amb la gent que esteu aqui, espero que os sigui interesant ¡¡

lunes, 28 de marzo de 2011

CAP DE SETMANA A BANANA ISLAND ¡¡¡¡¡

Aquest mati tinc poca feina, nomes posar uns endolls a la sala de la fotovoltaica antiga, quan acabo, vaig a ajudar a la Mireia amb el cable de senyal i desprès vaig cap a la casa per dutxar-me i preparar la motxilla pel cap de setmana.

La Miriam a preparat entrepans per tots, sortim cap a les 14:00 hores, dinem pel camí, dins del cotxe, i arriben a la platja de Kent unes dues hores i pico més tard.
Al final som 6 més el conductor de la Miriam que es quedaran vigilant el cotxe el cap de setmana fins que arribem diumenge.

Baixem cap el moll, per dir-lo d’alguna manera clar, i l’espectacle es veure a l’Oliver com a la pota coixa i saltant per entrar dins de la barca, el pobre s’ho mereix, porta les tres darreres setmanes tancat a l’hospital, i necessita sortir, te molta força de voluntat, un altre en el seu lloc s’hagués quedat, es una gran persona.

Desprès de mitja horeta de viatge arribem a la illa, Banana Island, anomenada així per la seva forma, no perquè hi hagin molts plàtans.
Allí ens ensenyen les dues habitacions, estan molt correctes, imitant les cabanes locals, curioses. En una ens hi posem la Miriam, la Noemi i jo, i en l’altra el Dani, la Mireia i l’Oliver.

Un guia de l’establiment ens acompanya fins una platja de la illa, son uns 10 minuts caminant, una mica més perquè anem a pas de l’Oliver, el recorregut es espectacular, pel mig de vegetació frondosa, només es veu el caminet, fins que arribem a una  platja no molt gran però molt coqueta, el problema esta que quan ens hi posem hi ha bastants plàstics escampats per l’aigua, i es una mica fastigós, la veritat, es veu que es degut a les corrents marines que porten la brutícia des de Freetown (la capital, que esta propera) i es una llàstima perquè li fa perdre l’encant a la platja, estàs tot el rato pendent de que no et rosi un plàstic........però bé, el banyet reconforta.

Cap a les 19.00 hores tornem a les cabanes, jo en dutxo el primer, ho almenys ho intento......obro l’aixeta i no surt aigua, ho torno a intentar i l’aigua sortia per la clau de pas però no per la carxofa, aviso a un dels encarregats, ve el noi, obre l’aixeta i surt aigua, poca però en surt, ho fa dos cops i ok, perfecte..........se’n va, obro l’aigua em remullo, em poso el sabó............i l’aigua s’acaba.......o sigui que  despullat i ensabonat, no surto a fora evidentment, penso, i com de l’aixeta si surt aigua doncs m’esbandeixo amb l’aixeta..............desprès les noies es van poder dutxar sense problemes.............per a mi que el tiu aquest en tenia mania i em tancava l’aigua...........jejejejeje, perquè sinó no ho entenc¡¡.

Cap a les 20.30 ens varen portar el sopar, llagosta, peixet, acompanyat o bé d’arròs o bé de cuscús, estava força bo tot, la veritat.

Desprès una estona xerrant a peu de platja, les cabanes estaven a 4 metres escassos de la platja, però ens varem retirar aviat, tots estàvem cansadets de la dura setmana.

L’un demà teníem el esmorzar a les 9 del mati, jo en vaig llevar 5 minuts abans, el cos ho necessitava, això de treballar també els dissabtes es durillo......esmorzar deliciós (torrades amb mantega i melmelada), no pel contingut, sinó per l’entorn.
Encarreguem el dinar per a les 14:30 i cada un fa el que vol, jo en vaig posar a prendre el sol a la platja, la Miriam i el Dani van anar a fer un tomb per la illa, i els altres van anar a una platja propera..........total descans, sol i banyets fins l’hora de dinar.

Desprès de dinar l’Oliver i jo varem anar fins un altre cala on uns treballadors estaven reparan unes barques, el lloc era molt maco i tranquil, però estavem amb el temps just de tornar, preparar la motxilla, pagar i embarcar de nou cap a la platja de Kent.

Allí ens estava esperant el xofer la la Miriam que ens va portar de nou cap a casa, un parell d’horetes més de viatge, total per arribar cap a les 19:30 a casa.

I avui si havia aigua, i la llum funcionava.............ja tenim 3 dels 4 generadors arreglats, sembla que comencem a veure la llum del final del túnel.

Dutxa, sopar, telemedicina, una mica de xat i a dormir, que comencen els darrers 11 dies aqui..............



No hay comentarios:

Publicar un comentario